tisdag 28 februari 2012

Inskolning

Nu har vi haft 2 dagar med inskolning på Lustigkullens Förskola i Knutby. Det har gått över förväntan och jag är en stolt mamma. Vi har ju vetat att Casper är självständig av sig och det visar sig nu när vi är på dagis om dagarna, han är inte beroende av mig överhuvudtaget. Jag är med under hela dagarna ( 9-15) men jag tror att jag lika gärna skulle kunna lämna honom där utan några stora svårigheter. Den största omställningen för honom är när de ska sova middag, hemma är han ju van att sova i sin säng men på dagis så sover de små barnen ute i vagnar. De 2 dagarna som har gått så har jag gått en liten promenad med honom i sin egen vagn och då har han somnat bara efter en liten stund. Igår så sov han ca en timme och i dag bara en halvtimme dock, imorgon tänkte vi testa med att han får sova i vagnarna som finns på dagis utan promenad.. se hur det går! Det är ju bra om han vänjer sig med det så fort som möjligt.
Han är jätte trött redan vid 11 på förmiddagen och på kvällen är han helt död. Igår så somna han redan vid 18,45 och idag så var jag tvungen att lägga honom redan vid 18 tiden. Det verkar som om det tar mycket på krafterna att bli ett dagisbarn :-)

Jag är oxå trött efter dagen är slut. Tror att det är en kombination med att vi nu går upp tidigare på morgonen och att det är ett väldans liv och massa barn överallt ;-)

3 kommentarer:

  1. På torsdag börjar vår inskolning med Hanna:) Men det blir Danne som kör den biten:)
    Kul att det gick bra för er!

    SvaraRadera
  2. Oj va kul att de går bra för han. Så va de för Alexander också. Han brydde sig inte ett dugg om mig han bara lekte på med alla barn och leksaker. Sen hade han en period när han va ledsen när jag lämna han. De kunde hända varje dag i en till två veckors tid sdn så gick dd över. Kramar jessica

    SvaraRadera
  3. Härligt att äntligen kommit igång, verkar ju gå galant det där!

    SvaraRadera