söndag 18 mars 2012

Inskolning och baciller

Nu är inskolningen över.. det blev sammanlagt 8 dagar eftersom att Casper var magsjuk en vecka. Det var ju bra då att jag avsatte så många dagar som jag gjorde. Som jag skrivit i tidigare inlägg så har inskolningen gått jätte bra, imåndags när jag lämnade så var det som om han inte varit därifrån i en veckas tid, klart han blev och blir lessen när jag lämnar men det går över lika fort enligt fröknarna. Har märkt att när jag lämnar ute på gården så blir han lessen men inte om vi lämnar inne, vet inte vad det kan bero på. Oftast så kommer vi ju lämna ute eftersom att de är ute mycket, men det blir nog bättre med tiden. Han är såå duktig ändå, han var ju helt inskolad nästan efter bara 2dagar!!

Vi var ju hemma i en vecka för att Casper råkade ut för magsjukan, jag fick flunsan som jag fortfarade har.. Nu har Casper insjuknat igen.. vad det blir av det vet jag inte riktigt ännu men antingen samma sak som jag har eller så misstänker jag halsfluss för han hostar å tar sig för halsen. Ikväll när vi la honom så hade han 39.1 i feber så vi får se hur han är imorgon å hur det utvecklar sig.

2 kommentarer:

  1. kul att de gått bra, ja alla barn verkar bli sjuka vid inskolningen. de vart alexander också. Skönt de går bra då kan man va trygg. alex va också ledsen i början när jag lämna han men sen så rullar de på och nu kan alex bli arg när jag hämtarhan för han vill ju vara kvar. åhde skönt attde är så :) haha.. kram

    SvaraRadera
  2. Ja men sådär är det, baciller till o från när man kommer in i förskolevärlden... så trökigt, spec vinterhalvåret...
    Ring vc, ta halsprov så han inte går runt med streptokocker i onödan... går visst sånt nu... Om det nu är det...

    SvaraRadera