torsdag 12 april 2012

Mycket sjukor

Här hemma känns det som om det bara går runt runt förtillfället.. Casper har varit mycket sjuk och mycket tid och kraft har gått åt till det. Tycker så synd om honom att han åker på allt nu. Sen han började på dagis på "riktigt" den 19 mars ( då jag började att jobba igen) så har han endast gått 1 endaste dag! Undra när det ska ta slut. Först så var det magsjuka, sen efter det så var det nått elakt virus med hosta och feber och nu sen en och en halv vecka tillbaka så är det förkylning med hosta så att han spyr. Tänkt i min enfald igår att han skulle kunna gå tillbaka till dagis imorgon men icke.. han har hostat så han spytt 4 ggr idag :-( Har jätte svårt att sova fast han får hostmedecin. Så imorgon blir det till att ringa läkaren igen se så att det inte är nått elakt han åkt på som tex lunginflammation.
Jag har inte hunnit jobba så mycket, 4 pass har jag jobbat sen den 19 mars.. hade faktist sett framemot att gå å jobba imorgon men inte så mycket man kan göra åt det.
På lördag funderar jag på att gå ut med en vän, vi har planerat många många ggr att vi ska gå ut å äta middag för att senare fortsätta ut å skaka våra rumpor men det har alltid kommit nått ivägen, ska prata med Mathias se om han ska göra nått speciellt annars så får nog Mathias och Casper ha lite far och son tid på lördagkväll.

2 kommentarer:

  1. Ja det e väl värsta tiden nu på förskolorna med alla dessa baciller... trök!
    Hoppas han piggnar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Krya på er! Tur att jag tvingade gubben att vara hemma så ni slipper en vända till med magsjuka. Han tänkte faktiskt jobba trots att han själv smittar men jag tog upp er och då stannade han hemma. Det lönar sig att hota med en arg Jessica;)
    Kram på er och hoppas du fick komma ut lite i helgen!

    SvaraRadera